نقش حیوانات در لوگوی خودروها روی کاپوت
تصاویر هرالدیک (نشان ، نشان ، نشان) نه تنها برای نمایندگان خانواده های اصیل ، مشاغل ، تیم های ورزشی و سازمان ها ذاتی است. چنین نمادهایی همچنین از اولین سالهای صنعت خودرو با تولید خودرو همراه هستند.
نقش حیوانات در لوگوی خودروها روی کاپوت
تصاویر هرالدیک (نشان ، نشان ، نشان) نه تنها برای نمایندگان خانواده های اصیل ، مشاغل ، تیم های ورزشی و سازمان ها ذاتی است. چنین نمادهایی همچنین از اولین سالهای صنعت خودرو با تولید خودرو همراه هستند.
هر مدل دارای یک نشان تجاری (لوگو) روشن بود ، که به لطف آن می توان نام سازنده را تعیین کرد.
در ابتدا نام خود آنها بود ، و سپس شبح حیوانات ظاهر شد. در این مقاله ، ما درک خواهیم کرد که چرا آنها شروع به تجسم مارک های خودروهای خاصی کردند ، که نمایندگان جانوران با مدل های خودرو مشخص شده اند ، و این که کل این باغ وحش خودرو چقدر بزرگ است.
چگونه همه چیز شروع شد
از نظر تاریخی ، اولین نمادهای خودرو به نوعی نشان دهنده سرعت و قدرت یک وسیله نقلیه بود. قدرت موتور خودرو هنوز برحسب اسب بخار بیان می شود ، بنابراین جای تعجب نیست که رایج ترین لوگوها دارای آرتیوداکتیل ها هستند.
بسیاری از نگرانی های خودرو می خواستند بر قدرت و سرعت خودروهای تولید شده تأکید کنند.
گاهی اوقات لوگوی حیوانات مدت ها قبل از شروع تولید اتومبیل روی لوگوی شرکت ظاهر می شد. این همان اتفاقی است که برای خودروساز پژو رخ داد.
در سال 1850 ، تصویر شیر ظاهر شد که روی اره و کارخانه های تولید فلفل تولید شده توسط شرکت خانواده پژو قرار گرفت.
اما سپس صاحبان پژو از ظروف آشپزخانه به تولید دوچرخه روی آوردند ، بعداً به موتورسیکلت روی آوردند و تنها در آن زمان شروع به تولید اتومبیل کردند. لوگو با جزئیات تغییر کرد ، اما شیر نشان باقی ماند.
امروزه آن سه بعدی شده است ، اما بی زبان است ، اگرچه حالت تهاجمی جانور در پاهای عقب آن حفظ شده است. شرکت خودروسازی سیتروئن در سال 1919 شروع به تولید اتومبیل کرد و 13 سال بعد قو را روی نشان گذاشت.
این لوگوی شرکت را فقط برای چهار سال (تا سال 1936 ، زمانی که تغییر نام تجاری بعدی انجام شد) تزئین کرد ، اما اثری از خود در تاریخ هرالدری خودرو به جا گذاشت.
نقش حیوانات در لوگوی خودروها روی کاپوت
مواردی از این دست ، مانند پژو و سیتروئن ، در تاریخ تولید خودرو زیاد بوده است. امروزه باغ وحش خودرو به قدری رشد کرده است که تقریبا پنجاه خودروساز و شرکت های خودروسازی تصاویری از حیوانات را بر روی نشان خود دارند.
همانطور که در جانورشناسی مرسوم است ، می توان آنها را ترکیب و طبقه بندی کرد ، که ما در زیر انجام خواهیم داد.
طایفه ماشین اسب
قدرت ، قدرت و سرعت برجسته حیوان ، که در زمانهای قدیم توسط انسان رام شد و با او از ظروف تمدن گذشت ، به این واقعیت منجر شد که امروزه اسب نمادهای ماشین بیش از دهها مارک را تزئین می کند.
معروفترین آنها فراری و پورشه هستند. محل تولید پورشه در قلمرو یک کارخانه اسب انتخاب شد و اسب معروف در لوگوی این مارک خودروی آلمانی بلافاصله ظاهر نشد.
با این وجود ، تصویر آرتیوداکتیل در مرکز لوگوی پورشه نقش بسته است ، که نشان دهنده ماهیت این مارک خودرو است.
مردم از زیبایی ، لطف ، قدرت و سرعت اسب ها قدردانی می کنند و حتی قدرت موتور خودرو بر اساس اسب بخار اندازه گیری می شود.
"اسب شگفت انگیز" فراری های سریع حرکت می کند. این نماد توسط والدین خلبان معروف ، قهرمان جنگ جهانی اول ، فرانچسکو باراکا ، "برای شانس" به انزو فراری داده شد.
بر اساس افسانه ها ، بدنه هواپیمای او دارای یک نشان و اسب سیاه در پاهای عقب بود. طراحی نشان ها کمی بهبود یافت و بعدها ظاهر معمول مدرن را به دست آورد.
یک اسب خانگی وحشی ، یک موستانگ ، روی آرم یک مارک خودرو مشابه شرکت خودروسازی آمریکایی Ford Motor Company به تصویر کشیده شده است.
موستانگ های افسانه ای دارای لوگو هستند که در آن اسب ، بر خلاف سنت های هرالدیک ، در آن جهت حرکت نمی کند ، جایی که معمولاً در پیست مسابقه می دوند و آزادی و استقلال را تجسم می بخشد.
همه آنچه که باید درباره سپرهای خودرو بدانید
نشان روسی KAMAZ یک اسب استپی را نشان می دهد ، سرسخت و بی نظم. این فقط یک اسب نیست ، بلکه یک آرگاماک استپی است. این نژاد به دلیل استقامت ، هوش و سرعت خود برجسته می شود.
اسب ها نمادهای مارک های خودرو مانند Carlsson ، Iveco ، Pegaso ، Corre La Licorne را آراسته اند و سر اسب ها را می توان در لوگوهای Baojun و Eicher و همچنین ایران خودرو مشاهده کرد.
جگوارها ، یوزپلنگ ها ، شیرها و پلنگ ها
خانواده گربه های بزرگ نماد لطف ، سرعت ، ظرافت ، خشم و ورزش است. جای تعجب نیست که چندین سازنده خودرو ترجیح دادند هنگام انتخاب لوگو روی تصویر چنین شکارچیان تمرکز کنند.
از این گذشته ، یوزپلنگ سریعترین حیوان روی کره زمین است و شیر پادشاه دنیای حیوانات است ، یعنی تجسم سلطه ، تجمل ، متعلق به طبقه بالا.
لوگوهای سازنده هندی Jaguar ، German 9ff ، Australian Holden Special Vehicles (HSV) ، Italian Cizeta ، Korean Spirra نشان دهنده یگوار و پلنگ هستند و نشان های پژو فرانسوی ، آمریکایی هولدن ، اسکاتلندی Argyll ، بریتانیایی لوبیا ، پروتون چینی ، Roewe هستند. تزئین شده با شیر یا سر شیر.
و می توانید همزمان دو شیر را روی نشان ماشین برتر Roewe ببینید ، زیرا این یک ماشین لوکس است و شیرها نماد عزت ، آرامش ، احترام هستند. تصویر یک لی
پرندگان و گریفین ها روی آرم ماشین
پرندگان روی نشان خودروها تقریباً بلافاصله پس از ظهور تولید خودرو محبوبیت یافتند. اردکها مانند گوه روی کادیلاک پرواز کردند. Hispano-Suiza
کاپوت اتومبیل های خود را با شکل لک لک پرنده (نشان اسکادران خلبان برجسته فرانسوی Georges Guynemer) تزئین کرد. فرانسوی های تولید کننده بیگنان نیز یک لک لک پرنده را به تصویر کشیدند.
پرنده ای با بالهای بلند نشان Voisine را تزئین کرد - به "la cocotte" معروف شد که به معنی "مرغ" یا "زن با فضیلت آسان" است. یک عقاب عقاب ها را با آرم Packard تغذیه می کند.
روسیون ، آرش ، سیمکا ، بیزارینی در لوگوی خود پرستوها ، گنجشک ها ، قوها و پرندگان دیگر دارند.
عقاب ، که در نمادهای خودرو بسیار رایج است ، نمادی از قدرت ، اعتماد به نفس و قدرت است. بسیاری از مردم جهان عقاب را با خورشید مرتبط می دانند. این یک نشانه خورشیدی است که با زیبایی و عظمت همراه است.
بنابراین ، این پرنده در آرم مارک های خودرو مانند Eagle ، Ford Performance Vehicles (FPV) ، Isdera ، Russo-Balt یافت می شود.
عقاب به معنای قدرت ، تسلط ، برتری و آینده نگری در هراتلیک است. تصویر آن به عنوان نمادی از قدرت و عظمت در نظر گرفته می شود. Studebacker روی لوگو شاهین داشت.
گریفین ها موجودات بالدار اساطیری با بدن شیر و سر عقاب هستند. آنها پنجه های تیز و بالهای سفید برفی دارند.
لوگوها با گریفین ها به ویژه در اروپا رایج هستند ، زیرا در اساطیر مردم اروپا بود که این موجود نقش نسبتاً جالب و مهم خود را بر عهده گرفت.
نمادهای اتومبیل Vauxhall ، Saab ، Scania ، Gumpert و Iso Rivolta گریفین هایی را نشان می دهند که نشان دهنده قدرت ، قدرت و اطمینان قابل احترامی هستند.
خزندگان و دوزیستان
مارمولک درخشان توسط سرخپوستان به عنوان نماد باروری مورد احترام قرار گرفت و در میان مصری ها نماد خرد و خوش شانسی بود.
مارمولک ها ، لاک پشت ها و عقرب ها نمادهای شرکت خودروسازی ایتالیایی Abarth (عقرب) ، شرکت خودروسازی لوکس آلمان Wiesmann (گکو یا ایگوانا) و گوردون-کیبل بریتانیایی (لاک پشت) را تزئین می کنند. حیوان اخیر نماد ثبات و قابلیت اطمینان است.
یک مار چندان مهمان مکرر نمادهای خودرو نیست ، اما همچنین متداول است. این تصویر به ویژه در ایالات متحده محبوب است ، اما حتی در کشورهای عجیب و غریب مانند امارات متحده عربی استفاده می شود.
مارها را می توان در لوگوهای تولیدکننده خودروهای ایتالیایی آلفا رومئو ، آمریکایی دوج وایپر ، شلبی ، زاروق موتورز (امارات متحده عربی) مشاهده کرد.
مار نمادی از خرد است ، یعنی ترکیبی از تدبیر و تجربه ، که برای صاحب اتومبیل با چنین تصویری بسیار مرتبط است. جالب اینجاست که آلفارومئو یک مار سبز (علفی) بیسکیون روی لوگو دارد که یک مرد (مار انسان خوار) را مصرف می کند.
نمادگرایی لوگو ترکیبی از قدرت و عظمت است ، که باعث ایجاد ترس در دشمنان و پیشگام پیروزی سریع بر آنها می شود. از نظر هجومی ، لوگوی آلفا رومئو بی عیب و نقص است.
گاو ، گوسفند ، گوزن و گوزن
نشان خودروسازی بریتانیایی موریس یک گاو را نشان می دهد ، همان حیوان توسط طراحان خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی ، شرکت خودروسازی اسپانیایی خودروهای اسپرت برتر Tauro Sport ترجیح داده شد.
خودروسازان ایتالیایی Intermeccanica و Cisitalia بر روی لوگوهای خود گاوهایی بیداد کرده اند - تلاقی بین گاو تهاجمی لامبورگینی و اسب نر فراری. گاو قدرت ، قدرت و خستگی ناپذیری بی نهایت است.
بنابراین ، این تصویر در بین شرکت هایی که در تولید اتومبیل های اسپرت با قدرت باورنکردنی مشغول هستند محبوب است. همچنین ، گاو نماد سخت کوشی ، پشتکار ، پشتکار و صبر در نظر گرفته می شود.
قیصر آمریکایی ترجیح داد یک گوزن را روی لوگو قرار دهد ، MAZ از بلاروس یک حیوان مشابه را قرار داد ، اما این بار یک گاومیش بلاروس بود.
نماد نام تجاری دوج سر گوسفند است و همچنین می توان آن را در لوگوی RAM یافت. در اساطیر شرقی ، گوسفند نمادی از آتش و خورشید است که نشان دهنده قدرت ، شجاعت ، انرژی حیاتی و شور آتشین است.
GAZ شکل یک گوزن قرمز را ترجیح می دهد ، که بر روی نشان نیژنی نووگورود نیز به تصویر کشیده شده است.
گرگ ، سگ و خرس بر روی لوگوی ماشین
گرگ لوگوی شرکت خودروسازی برزیل Lobini شد. این شرکت با معرفی خودروی اسپرت H1 به جهان به شهرت رسید. یک گرگ همچنین لوگوی GTA Motor را تزئین می کند.
مک ، لینکلن و آرتگا تصمیم گرفتند سگ را برای لوگوها انتخاب کنند. این یک دوست مرد است که تجسم وفاداری و فداکاری است. اما طراحان مک ترجیح دادند بولداگ را روی لوگوی خودرو و مدلهای لینکلن را یک سگ شکاری به تصویر بکشند.
شکل برنزی که با نقره پوشانده شده بود وفادارانه به عنوان نشان نگرانی معروف لینکلن به مدت 14 سال خدمت کرد.
خودروساز YaAZ تصمیم گرفت که یک خرس حیوان روی لوگو شود.
بسیاری از حیوانات نه تنها نماد ماشین های مسافربری زیبا و کامیون های قدرتمند شده اند ، بلکه نام خود را نیز به آنها داده اند. هنگام رانندگی با یک حیوان روی لوگو ، باید گواهینامه رانندگی نیز داشته باشید.
اگر هنوز آن را دریافت نکرده اید ، از شما دعوت می کنیم تا سریع و آسان گواهینامه رانندگی بین المللی را در وب سایت ما پردازش کنید.